Strona główna Poradnik podróżnika Gwiazdki w hotelach – co się pod nimi kryje?

Gwiazdki w hotelach – co się pod nimi kryje?

Gwiazdki w hotelach – co się pod nimi kryje?
0
0

Zasadniczo każdy z nas zdaje sobie sprawę z tego, że im więcej gwiazdek ma hotel, tym jest on bardziej luksusowy, a co za tym idzie, także droższy. Co kryje się pod jedną gwiazdką, a co pod pięcioma?

Hotel jednogwiazdkowy *
To najniższa klasa, często nawet nie jest wspominana w folderach reklamowych, ale warto pamiętać o tym, że hotel także musi spełnić odpowiednie wymogi, aby otrzymać jedną gwiazdkę – często oferuje on bardziej komfortowe noclegi niż inne obiekty.

Zgodnie z przepisami hotel musi posiadać łóżko, szafę, szafkę nocną, a także umywalki z dostępem do ciepłej i zimnej wody – nie musi mieć on jednak osobnej łazienki i może być ona umieszczona na korytarzu. Gość hotelu jednogwiazdkowego musi otrzymać także jeden ręcznik. Pościel i ręczniki są wymieniane co najmniej raz na trzy dni albo na życzenie. Hotel musi także dawać dostęp do miejsca postojowego, telefonu, faksu oraz umożliwiać płatność kartą.

Hotel dwugwiazdkowy **
Musi on spełnić wymagania dotyczące hotelu jednogwiazdkowego, a ponadto w każdym pokoju musi znajdować się własna łazienka oraz radio. Także hotel taki powinien dawać gościom dostęp do internetu – niekoniecznie w pokojach, ale na przykład w lobby czy w kawiarence internetowej.

Hotel trzygwiazdkowy ***
Hotel ten musi spełniać wymagania hoteli jednogwiazdkowych i dwugwiazdkowych, a ponadto musi dawać gościom do dyspozycji telefony i telewizory w pokojach, wodę mineralną, materiały piśmiennicze, ręcznik kąpielowy oprócz zwykłych ręczników, a także zestawy do czyszczenia odzieży i obuwia.

Hotel czterogwiazdkowy ****
Na tym poziomie zauważalne są już znaczne różnice pomiędzy czterema gwiazdkami a jedną, dwoma czy trzema gwiazdkami. Hotel musi zapewnić swoim gościom dostęp do strzeżonego miejsca parkingowego, na przykład w garażu czy jako miejsce postojowe. W przypadku, gdy jest ono położone z dala od obiektu, wtedy musi on zapewnić usługę dowozową. Pokoje hotelowe muszą być klimatyzowane, obiekt musi prowadzić sprzedaż lub udostępniać prasę codzienną i posiadać kwiaciarnię lub świadczyć usługi dowozu kwiatów. W pokojach muszą znajdować się minibar albo lodówka, suszarka do włosów. Ręczniki i pościele zmieniane są każdego dnia.

Hotel pięciogwiazdkowy *****
To hotel o najwyższym standardzie – ma wszystkie udogodnienia znane z hoteli z czterema gwiazdkami, a ponadto jego pokoje muszą być odpowiednio przestronne i luksusowo wyposażone. W przypadku pokoju dwuosobowego to co najmniej 14 metrów kwadratowych. W pokojach musi znajdować się także własny sejf.

Dodatkowo w hotelach niezależnie od liczby gwiazdek mogą znajdować się inne udogodnienia, na przykład restauracje, kawiarnie, bary, centra biznesowe z salami konferencyjnymi, siłownie, centra odnowy biologicznej.

Warto jednak pamiętać, że liczba gwiazdek w danych krajach może oznaczać coś innego. W Polsce o przyznaniu hotelowi gwiazdek decyduje Marszałek Województwa zgodnie z naszymi przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych, ale w przypadku innych krajów stosowane są odmienne normy kategoryzacji hoteli, które nie zawsze odpowiadają tym polskim.

NAPISZ KOMENTARZ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *